Weergave menuknop in menu

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 jun 2015 14:11 #7169 door
Weergave menuknop in menu werd gestart door
Beste mensen, ik kom uit het volgende niet uit.

Ik maak gebruik van een mega menu.
Nu is het zo dat dat als ik de menuknop of het scheidingsteken gebruik het lettertype kleiner wordt en de kleur verandert. Ik zou graag dat dit het zelfde blijft zonder dat ik van de betreffende menuknop een link moet maken. Zie het als een soort boek waarvan de titel boven aan staat en dat als je er over heen gaat dat de hoofdstukken zichtbaar worden en je naar de betreffende hoofdstukken kan toe gaan. Eventueel kan ik ook het betreffende menu verwijderen volgens mijn leverancier en kan ik het vervangen door het css mega menu ( daarbij zit het wel goed ingesteld ) , alleen is mij niet duidelijk hoe ik de header.php moet bewerken om daar het hoofdmenu uit te verwijderen. Ik kon volgens hun de onderstaande regel verwijderen maar die kan ik helemaal niet vinden.

[PHP]
<?php $this->loadBlock ('mainnav') ?> [/PHP]

Het betreft Joomla versie 3.41
Website: www.pepernoten.com
Leverancier: JoomlaUX
Bijlage: Header www.pepernoten.com



Het betreft Joomla versie 3.41
Website: www.pepernoten.com
Leverancier: Joomlaux
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 jun 2015 14:11 #7170 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Weergave menuknop in menu
Ik weet niet of het ook een oplossing voor je kan zijn maar in een bepaalde template heb ik hier ook een soort (helix)megamenu options.
Daar had ik dat verschijnsel wat je omschrijft ook. Heb ik op deze manier opgelost.
menu-item type kies ik Menu-item-Alias.
bij menu-item kies ik uit de lijst gewoon home.
en daar na kan je gewoon je submenu er onder weer zien.
(dus als men er op klikt ga je gewoon terug naar start pagina)

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 jun 2015 14:11 #7171 door
Beantwoord door in topic Weergave menuknop in menu
Hi Mattijs,

Het lijkt me het beste gewoon menuknop of scheidingsteken te gebruiken, dan blijft het voor de gebruiker duidelijk. Aan het kleiner worden / kleurverandering is eenvoudig met css wat te doen. Als je hierin thuis was, was je hier zelf wel opgekomen, we helpen je graag. Dan is het wel zo gemakkelijk dat je er een scheidingsteken van maakt, dan kunnen we je helpen met de juiste css.
(Gelukkig is het lang geen Sinterklaas!)

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena