U bent niet bevoegd deze pagina te bekijken icm Acymailing

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 jun 2015 17:32 #7060 door
Recentelijk heb ik een website van J2.5 naar J3.4 ge-upgrade. Ik heb alle geïnstalleerde extensies en plugins daarbij meegenomen. Indien nodig heb ik ook deze ge-upgrade. En indien een plugin niet meer werd ondersteund, heb ik hem verwijdert.

Ik gebruik Acymailing Business om gebruikers die zich hebben aangemeld voor de nieuwsbrief, op de hoogte te brengen van de laatst geplaatste artikelen. Hiervoor heb ik een auto-nieuwsbrief ingesteld die verstuurd wordt bij nieuwe geplaatste artikelen. Dit gaat d.m.v. deze tag: {autocontent:8-9-10-15-16-17-21-22|min:1|max:30|order:created,DESC|filter:created|type:intro|link|pict:1"|autologin}
D.m.v. een cronjob wordt de nieuwsbrief netjes verzonden, net zoals dat in de J2.5 installatie gebeurde. Sinds de upgrade naar J3.4 wordt, na het klikken op de link in de nieuwsbrief, het inlogformulier niet meer getoond. In de J2.5 gebeurde dit wel. Alle artikelen zijn alleen beschikbaar voor ingelogde gebruikers. De url waar men terecht komt ziet er zo uit: websitenaam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=332:test&Itemid=101

Wat heb ik tot nu toe zelf geprobeerd:
Uiteraard heb ik eerst dit probleem voorgelegd bij Acymailing. Maar daar lijkt het probleem niet te liggen. Ook heb ik uitgebreid gegoogled en zaken als SEF uitzetten en assetfix geprobeerd.

Mijn vraag is hoe ik weer het inlogformulier getoond kan krijgen. Waar begin ik? Wat kan ik uitproberen? etc

Alvast bedankt voor de hulp!


Bericht toegevoegd op 11 juni 2015 om 19:32
Vorige bericht was op 4 juni 2015 om 20:30


iemand misschien een suggestie?
Onderwerp is gesloten.
  • oorzaak
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 jun 2015 17:32 #7061 door oorzaak
De aanleiding is dat men klikt op een link in de nieuwsbrief die leidt naar een artikel waar alleen ingelogde users toegang tot hebben. Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt wat er gebeurt als je zo'n artikel rechtstreeks benadert als niet-ingelogde user, bijv. door een (verborgen) menu te maken voor een van deze artikelen? Als je dan ook geen login scherm krijgt, ligt het niet aan AcyMailing. Als je wel een login scherm krijgt, dan kun je eens kijken of er een verschil zit in de url van AcyMailing en de menu url.

Overigens zou ik zoiets onderzoeken door een testkopie van de site te maken en deze zo "kaal" mogelijk te maken (zoveel mogelijk extensies uitzetten of evt. verwijderen; de database tabellen blijven meestal wel aanwezig zodat je na opnieuw installeren al je instellingen e.d. nog hebt). Als het in de "kaalste" versie werkt, dan maar stap voor stap extensies aanzetten / herinstalleren en testen. Dan zou je vanzelf degene moeten tegenkomen die zorgt dat het niet meer werkt.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 jun 2015 17:32 #7062 door
Heb je Foutrapportage op maximaal gezet (of Error Reporting met Engels taalpakket)? Op het moment dat er iets fout gaat waardoor het login formulier niet geladen wordt is het handig om te kunnen zien welke foutmelding dat veroorzaakt heeft.

Foutrapportage kan je aanpassen in de Global Configuration.
Onderwerp is gesloten.
  • oorzaak
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 jun 2015 17:32 #7063 door oorzaak
"Niet bevoegd om in te loggen" lijkt me iets anders dan "Niet bevoegd de pagina te bekijken". Maar misschien is dat eerste een tikfout?

Het doet me er wel aan denken dat er in J.3 dingen veranderd zijn in het beheer van usergroepen en hun rechten. Kan het zijn dat er door het migreren per ongeluk iets verkeerd staat ingesteld mbt de toegang tot de inlogmodule? En niet-ingelogde users hem daardoor simpelweg nooit te zien krijgen?

===

Edit: let ook op het verschil tussen "Public" en "Guest".
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena