Formulier met export naar Excel

  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 sep 2015 13:25 #5904 door Gast
Formulier met export naar Excel werd gestart door Gast
Beste allemaal,

Ik ben door een kennis gevraagd of ik een simpel systeempje kan maken:

Een website waar zijn klanten kunnen inloggen waarna zij een formulier kunnen invullen. De gegevens van dit formulier moeten terecht komen in een vastgesteld Excel formaat (bijvoorbeeld naam in D3, straat in D4, enzovoort) en dit bestand moet uiteindelijk in de mailbox van een aantal ontvangers komen.

Het Excel bestand is een soort pakbon, in de huisstijl van zijn bedrijf. Voor zijn productiviteit is het dus een stuk gunstiger om hetgeen wat de klanten zelf invullen direct in het gewenste resultaat bij hem terecht komt. Nu neemt hij alles over van zijn e-mail, wat vooral veel tijd kost maar ook een grote kans op fouten aanwezig is.

Is er een component waarmee dit mogelijk is? Ik hem al heel wat rond gezocht maar heb niets kunnen vinden waarmee dit te realiseren is. Het is niet erg als er een component is wat niet gratis is, als het goed functioneert staat er namelijk ook zeker wel iets qua budget tegenover.

Groet, Rick
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
05 sep 2015 13:25 #5905 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Formulier met export naar Excel
Hallo Rick,

ik dacht dit mogelijk was met chronoform.
www.chronoengine.com/forums/posts/f26/t88616.html

Bovenstaande link is wel van 2013 en met een oudere versie van chrono maar als het goed is moet dit met de nieuwste versie ook kunnen.

Groeten Ron :D
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 sep 2015 13:25 #5906 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Formulier met export naar Excel
Als ik het zo lees komt het niet over als een simpel systeempje. Ook met uitgebreidere form componenten voor Joomla, zoals RSForms Pro, ga je dit niet realiseren. Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat de enige manier is het zelf te programmeren. Op GitHub staat wel een library die je helpt om Excel bestanden te kunnen lezen en schrijven.

Die zou je kunnen combineren met RS Forms Pro, waarbij je de geposte data via de library om laat zetten naar een Excel bestand.
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
05 sep 2015 13:25 #5907 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Formulier met export naar Excel
Misschien is de combinatie van een formulierenextensie zoals RSForm!Pro of Chronoforms, en daarnaast JDBExport wat je nodig hebt? Daarmee kun je alle mogelijke informatie uit de database exporteren naar een Excelsheet die je helemaal naar wens kunt stylen. Je moet er wel SQL queries voor schrijven.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 sep 2015 13:25 #5908 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Formulier met export naar Excel
Als ik zo de documentatie van JDBExport lees lijkt me dat inderdaad een goede mogelijkheid. Beter in ieder geval dan het geheel zelf programmeren met de PHP Excel library die ik eerder voorstelde.
Onderwerp is gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
05 sep 2015 13:25 #5909 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Formulier met export naar Excel
Maar als het alleen een soort pakbon moet worden, is het dan wel nodig dat het een Excel is? Want dan zou je kunnen volstaan met een PDF, en daar heeft RSForm!Pro gewoon een plugin voor. Veel makkelijker.

Behalve natuurlijk als het document na aflevering in de mailbox nog bewerkt moet worden en ze dus van alles moeten doen met die Excel.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena