JCH Optimizer en ScriptMerge en werking Shadowbox

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 nov 2015 20:59 #5020 door
Forum,

De laadsnelheid van de webpagina's van www.alrecu.nl heb ik vorige week verbeterd met het installeren en instellen van JCH Optimize en ScriptMerge. De optimalisatie was spectaculair, maar naar blijkt iets te.

De website is een catalogus gebaseerd op HiKashop. Als je op een productpagina staat waar meerdere afbeeldingen worden getoond en je klikt een afbeelding, dan opent de afbeelding in Shadowbox. (Bij de instellingen heb ik dat zo ingesteld.) Na de optimalisatie werkt de Shadowbox niet meer. De mootools werkt wel. maar daar kun je niet mee bladeren naar de volgende afbeelding, wat met Shadowbox wel kan.
Verder zie ik in Chrome dfe melding JQuery is not defined??

Wie weet wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen. Ik dacht zelf in JCH Optimize een script excluden, maar welke dan?

Vriendelijke groet,

Bert


Bericht toegevoegd op 2 november 2015 om 21:59
Vorige bericht was op 2 november 2015 om 19:19


Forum,

Spelen met instellingen levert op:
JCH Optimize: bij 'Automatic Settings Group' de instelling Defer javascript op "Nee" zet en de extensie ScriptMerge uit zet, werkt het wel.

De laadsnelheid van de webpagina's zakt echter dan wel met 30%.

Ik ga van hieruit maar verder experimenteren om het te verbeteren.

Dank voor het meekijken!

Vriendelijke groet,

Bert
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 nov 2015 20:59 #5021 door
Als ik in je bron kijk dan zie ik dat de generator van de website Wordpress is?

Verder zie ik dat je, denk ik, een zelf gemaakte template hebt waarbij de javascript naar het eind van de body toe is gezet. Maar waarom laad je bootstrap.min.js in en tegelijk alle modules waaruit die bootstrap.min.js bestaat?

En als je Hikashop inlaadt word wel de JS voor Hikashop geladen maar staat de jQuery weer net boven de eindcode van de body. Probeer eens met de extensie om ook de JS van Hikashop ook naar beneden te krijgen.

Kan trouwens ook door het zelf te coderen dus zonder extensie.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
02 nov 2015 20:59 #5022 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic JCH Optimizer en ScriptMerge en werking Shadowbox
Off-topic, @Arjan ik denk dat Bert een tevreden gebruiker van Admin Tools Pro is. ;)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
02 nov 2015 20:59 #5023 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic JCH Optimizer en ScriptMerge en werking Shadowbox
Optie in Admin Tools:

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena