Kunena forum registreerders zijn automatisch geblokkeerd

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
01 nov 2015 19:52 #4944 door Meander
Ik heb nu al een aantal malen meegemaakt dat registreerders (niet grammaticaal correct, maar weet er zo even geen ander woord voor) van mijn forum automatisch geblokkeerd worden na registratie.

De ene keer kwam ik er zelf per abuis achter wanneer ik in Gebruikers bezig was, en de andere keer kreeg ik een mail dat het wel erg lang duurde tot ze toegang tot het forum hadden.

Kunena lijkt dit willekeurig te doen, want voor het grootste deel gaat het wel goed, en kunnen geregistreerde gebruikers meteen gebruik maken van het forum.

Maar hoe kan het dat bepaalde gebruikers meteen op geblokkeerd staan nadat ze zich hebben geregistreerd, en hoe kan ik dit veranderen?


.


Bericht toegevoegd op 1 november 2015 om 20:52
Vorige bericht was op 1 november 2015 om 19:32


Edit: Na een bekendmaking vanavond op facebook komen er veel aanmeldingen binnen, en nu (daarom) valt het mij pas op dat het alleen Hotmail gebruikers zijn die automatisch geblokkeerd worden bij aanmelding.

Misschien dat ik dit domein aan een of andere lijst met veilige geregistreerde gebruikers kan toevoegen? Of werkt dat niet zo makkelijk?

Ik heb zelf al gezocht, maar kan het niet vinden.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 nov 2015 19:52 #4945 door Leen
als het echt alleen maar Hotmail accounts betreft zo ik toch denken dat dan ergens denk in admin tools iets tegen werkt .En anders als bij iedereen zo zijn komt het omdat je dan bij joomla accountactivatie voor nieuwe gebruikers op administrator heb staan.
en zelf dan is bij mij zelf zo omdat ik ook community builder gebruikt dat die Standaard alles nog apart bij zijn gebruikers beheer op een goedkeuring administrator wil hebben.

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
01 nov 2015 19:52 #4946 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Kunena forum registreerders zijn automatisch geblokkeerd
Blokkeert Kunena de gebruikers? Ik ben net echt bekend met deze extensie, maar misschien handige info.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 nov 2015 19:52 #4947 door Leen
heb je misschien bij kunena-configuratie tabblad beveiliging geheel onderaan misschien iets in de Stop Forum Spam Configuratie gezet ?

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 nov 2015 19:52 #4948 door Leen
Gebruik je soms nog iets anders voor beveiliging van je website bv admin tools ?
of ooit een gebruiker of ip adres verbannen in kunena of joomla .
kan nergens met zoeken op het web iets soort gelijks vinden zelf op het kunena Forum kom ik niks tegen

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
01 nov 2015 19:52 #4949 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Kunena forum registreerders zijn automatisch geblokkeerd
Ik kan in Admin Tools niet terugvinden dat je mailadressen van een specifiek domein kan laten blokkeren. Registreren de nieuwe gebruikers zich via het standaard Joomla component of via een andere extensie als bijvoorbeeld community builder?

Hoe heb je je gebruikersinstelling geconfigureerd?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
01 nov 2015 19:52 #4950 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Kunena forum registreerders zijn automatisch geblokkeerd
Geef eens een link, dan registreer ik me met mijn gmail. Overigens, ik weet niet welke eisen het Kunena nog aan registratie kan opleggen. Heb je daar ook instellingen van?

Edit: en ik moet beter lezen want je had het al over Kunena in je eerste bericht. :p

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
01 nov 2015 19:52 #4951 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Kunena forum registreerders zijn automatisch geblokkeerd
Ik krijg gewoon netjes een mail binnen op mijn gmail om mijn account te activeren. Hebben de andere personen misschien deze in de spambox gekregen?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 nov 2015 19:52 #4952 door Leen
zou het kunnen zijn dat je bij plug-in beheer iets uit heb gezet.
bij mijn eigen test maakt niet uit gmail of Hotmail

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
01 nov 2015 19:52 #4953 door Leen
ja dat van de activatie link in de spam box van de aanvrager komt zou goed kunnen .zijn

lvda
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena