Simple gallery extended fout melding

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jan 2016 13:49 #3947 door
wie helpt me uit deze error?
Fatal error: Call to undefined function imagecreatefromjpeg() in /Applications/AMPPS/www/joomla345/plugins/content/sige/sige.php on line 1105
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
15 jan 2016 13:49 #3948 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Simple gallery extended fout melding
Hoi jvrames en welkom op dit forum.
Aangezien SIGE niet in de Joomla! core zit maar een 3rd party extensie is heb ik je topic in het juiste forumonderdeel gezet.

Over je vraag, ik heb daar nu zo 1-2-3 zelf geen antwoord op.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
15 jan 2016 13:49 #3949 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Simple gallery extended fout melding
Hmm, typisch. Ik zou zweren dat ik hem naar 3rd party had verplaatst. Maar via een omweg is hij daar toch gekomen. :)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jan 2016 13:49 #3950 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Simple gallery extended fout melding
GD library is software om binnen PHP afbeeldingen te kunnen bewerken. Dat imagecreatefromjpeg() is een functie in die library. Alle mogelijkheden ervan kun je hier vinden: php.net/manual/en/book.image.php , maar dat is meer van belang voor als je zelf iets bouwt in PHP.

In Ampps moet GD-library aan staan. Daar was een probleem mee toen Ampps van PHP5.4 naar 5.5 ging, maar daarna is een nieuwere versie uitgebracht. Kijk dus eerst eens welke versie je nu hebt van Ampps; een update zou misschien het probleem op kunnen lossen. Je kunt bij de instellingen van Ampps ook kijken of GD-library wel aan staat; dat is in de user-interface ergens op een PHP-tab instelbaar. Uiteindelijk wordt er via zo'n grafische interface iets ingesteld in php.ini-bestanden en die zou je ook handmatig aan kunnen passen. In php.ini staat nu ergens de regel extension=gd.so uit-gecommentaard (hekje ervoor); haal dat hekje weg en de regel wordt actief.

Misschien kun je wat met dit wat oudere item op het Softaculous-forum (de makers van Ampps):
www.softaculous.com/board/index.php?tid=4721
Of misschien anders wat verder zoeken op dat forum. Probleem zit bij je Ampps-installatie, niet bij Joomla.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
15 jan 2016 13:49 #3951 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Simple gallery extended fout melding
heb het wel ooit gewerkt ? kan iets met php.ini instelling te maken hebben lees ik hier
stackoverflow.com/questions/13338339/ima...e-not-working-in-php .
Nu weet ik niet of de plugin sige echt nodig is anders kan je proberen hem via phpmyadmin in jou database xxxx_extensions uit te zetten door hem daar in te zoeken en dan bij enabled = 0 te zetten en op te slaan
ps.
sorry tijdens typen Herman Peeren me voor dus .

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jan 2016 13:49 #3952 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Simple gallery extended fout melding
hihi, precies tegelijk bericht ingestuurd en precies even oud ::lol::
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jan 2016 13:49 #3953 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Simple gallery extended fout melding
Fijn dat het nu werkt, hoewel ik het onuitstaanbaar onbegrijpelijk vind waarom. Over het algemeen ben ik een voorstander van gezond verstand en niet van voodoo om software-problemen op te lossen ;)

Maar goed, als het werkt, niets meer aan doen...of misschien 3 rondjes rond je computer onder het prevelen van binaire getallen om te voorkomen dat de fout ooit terugkomt ::lol::
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena