Menu items niet zichtbaar

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mrt 2017 09:56 #12084 door
Menu items niet zichtbaar werd gestart door
Ik beheer de website van onze school ( www.teresiaschool.nl ). Deze website is gemaakt door een bedrijfje, maar vanwege wat problemen, kan ik niet meer daar om hulp vragen. Vandaar dat ik hier kom voor hulp.
Ik heb veel zelf uit moeten vogelen en het meeste is me wel gelukt, maar ik loop steeds weer tegen hetzelfde probleem aan. Als ik een nieuw menu item aanmaak, wat ik zichtbaar wil hebben in de menubalk, krijg niet voor elkaar.
Ik kan het item maken, ik kan er tekst aan toevoegen, maar het item verschijnt niet in de balk.
De optie "toon item in menu" staat wel op Ja.
In de zijbalk worden de submenu's ook aangegeven en daar verschijnt hij dan wel.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Ik denk dat het niet moeilijk is, maar als je het niet weet...
Onderwerp is gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
14 mrt 2017 10:48 #12085 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Menu items niet zichtbaar
Begin eerst eens met het opschonen van je joomlacache en Browsercache.
Kun je anders ook even duidelijk aangeven welke menu-item dan zou ontbreken? Als ik ze zo doorloop zie ik zowel bij het hoofdmenu als bij de zijmenu's allemaal exact dezelfde items.
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
14 mrt 2017 12:28 #12086 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Menu items niet zichtbaar
Staat er een rood kruis voor het menu-item. Ik zie in de code geen extra menu-item staan wat niet getoond wordt. Misschien is het slim als je even aangeeft waar je een nieuw item wilt hebben en dan de stappen die je maakt om zover te komen. Dan kunnen wij kijken waar het mis gaat.

Groet,
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mrt 2017 16:38 #12088 door
Beantwoord door in topic Menu items niet zichtbaar
Ik heb beiden caches opgeschoond. Dat brengt geen oplossing.

Ik had inderdaad het betreffende items weer even gedepubliceerd, omdat ik het zo slordig vind staan. Daarom was het niet zichtbaar. Ik heb het nu gepubliceerd. Het staat onder Ouders en het gaat om het item Verkeerscommissie.
Het wordt wel weergegeven in het menu links, maar niet als item onder de kop Ouders op de menubalk.
In the back-end staat ie wel tussen alle menu-items. Alleen de menu-items waar hij bij hoort te staan, staan ook in die lijst als subpagina (afbeelding 1) en mijn item Verkeerscommissie niet (afbeelding 2).
Ik heb ook nog een afbeelding toegevoegd van de instellingen van mijn item (afbeelding 3) en van het menu item Ouders (afbeelding 4). Ik weet niet of je daar iets aan hebt, maar beter te veel dan te weinig.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
14 mrt 2017 19:58 #12089 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Menu items niet zichtbaar
Bij het menu moet er aangegeven worden onder welk hoofditem het menu komt. Zet het hoodmenu-item op ouders en verkeerscommissie staat onder het kopje ouders. Zie bijlage ter verduidelijking.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mrt 2017 20:08 #12090 door
Beantwoord door in topic Menu items niet zichtbaar
Ik heb dat geprobeerd, maar ik kan daar geen Ouders kiezen. Daar staan alleen de items die onder Ouders hangen. Zie foto.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
14 mrt 2017 20:56 #12091 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Menu items niet zichtbaar
Sorry, ik zie het. Ouders staat erboven. Wat staat er onder menu. Als het goed is moeten daar meerdere menu's staan.
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mrt 2017 21:30 #12092 door
Beantwoord door in topic Menu items niet zichtbaar
Dat klopt ja. Maar ik kan daar ook niet vinden wat ik zoek. Zie foto.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mrt 2017 21:41 #12093 door
Beantwoord door in topic Menu items niet zichtbaar
Nog even een reactie...
Na uw reactie heb ik toch nog even wat zitten proberen en... het is gelukt!
Nog even zodat ik het duidelijk heb: het hoofdmenu is de menubalk bovenaan, toch? Dat (simpele) ding wist ik dus niet.
Ontzettend bedankt! Ik kan weer verder!!
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
14 mrt 2017 21:42 #12094 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Menu items niet zichtbaar
Ik bedoel iets anders. Boven in de donker blauwe balk staat menu. Als je daar op klikt zie je welke menu's er allemaal zijn. Ik verwacht dat het horizontale menu apart is van het verticale menu en dat je twee keer een menu-item moet aanmaken. 1 voor het horizontale menu en 1 voor het verticale menu. Als je wilt kun je mij een pm sturen met een inlog (super user). Dan kijk ik morgen even hoe het precies in elkaar zit.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena