HTTP ERROR 500

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 08:30 #24390 door Meander
HTTP ERROR 500 werd gestart door Meander
Hallo,

Ik kan sinds eergisteren van het een op het andere moment niet meer op mijn website komen. Zowel de backend als de frontend geven een HTTP ERROR 500 aan.

Ik heb al contact gehad met Mijn Domein maar die zeiden dat er een verouderde versie van Joomla op mijn site staat (3.8). Maar dat is niet waar want ik had hem pas geupdate naar 3.10.10


Ik heb wel een backup, maar die gaf al eerder een error aan toen ik deze wilde installeren op een subdomein.

Wel heb ik kort daarvoor gekeken naar de mogelijkheden tot migratie naar Joomla 4, maar ik heb niets geïnstalleerd.
Ik had bij een update instelling (weet zo niet meer waar) wel "Volgende Joomla" ingesteld, maar die heb ik later weer terug gezet naar Standaard

Voor de rest had ik de site op progressief cachen gezet en Cache Cleaner geïnstalleerd.

De site deed het daarna nog wel, en van het een op het andere moment gad hij die 500 error.

Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken en dingen uitproberen die ik lees, maar niets werkt.

Ook heb ik al getracht een backup van twee dagen daarvoor bij Mijn Domein terug te zetten, maar ook zonder resultaat.

En nu weet ik het dus niet meer, dus ik hoop vurig dat iemand mij hier kan helpen om mijn site weer online te krijgen.



BTW. Kickstart pakt dus niet alle bestanden uit, maar ik kan de site wel installeren op het subdomein via index.php achter de domeinnaam. Maar dan mist er natuurlijk wel wat.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 aug 2022 08:36 #24391 door Youll
Beantwoord door Youll in topic HTTP ERROR 500
Zo te zien heb je de upgrade naar Joomla 4 dus wel gedaan. Zet een backup terug en zorg er dan voor dat zowel je rootmap als je database leeg zijn!
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 08:40 #24392 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
Dankje Youll, probleem is dus dat de enige backups die ik nog heb op de een of andere manier corrupt zijn. Ik krijg aldoor een error bij het uitpakken van de bestanden bij kickstart.

Ik kan de site dan wel installeren, maar dan staan daar uiteraard niet alle benodigde bestanden in neem ik aan?
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
04 aug 2022 08:48 #24393 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic HTTP ERROR 500
Wat je zou kunnen proberen is een nieuwe Joomla 3.10.10 ? downloaden, deze uitpakken en de installation map verwijderen. Daarna deze bestanden over de site heen kopiëren.
Zo worden alle Joomla bestanden overschreven, dan weet je zeker dat het niet aan deze bestanden ligt.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 08:49 #24394 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
Dank je, dat ga ik meteen proberen!
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 aug 2022 08:52 #24395 door Youll
Beantwoord door Youll in topic HTTP ERROR 500
Deze lijkt goed: backup.avonlifestyle.nl/
Dan kan je daar toch een nieuwe backup van maken. En anders alles leegmaken en de laatste goede backup van mijndomein terugzetten.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 08:56 #24396 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
[quotePost id="24395"]Deze lijkt goed: backup.avonlifestyle.nl/
Dan kan je daar toch een nieuwe backup van maken. En anders alles leegmaken en de laatste goede backup van mijndomein terugzetten.[/quotePost]

Ja dat klopt, die heb ik er vanmorgen opgezet op een nieuwe database om toch in ieder geval de meest originele bestanden nog te hebben. Maar feit is dat kickstart niet alle bestanden heeft uitgepakt, en ik heb dit eerder gehad dat ik dan hier en daar errors krijg in de backend.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 08:58 #24397 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
Aanvulling: Het was dus al een corrupt bestand (of eigenlijk 1 van de 2; JPA of JO, of hoe heet die...) van die backup. Dus dan maak ik weer een backup van een corrupte backup.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 09:15 #24398 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
[quotePost id="24393"]Wat je zou kunnen proberen is een nieuwe Joomla 3.10.10 ? downloaden, deze uitpakken en de installation map verwijderen. Daarna deze bestanden over de site heen kopiëren.
Zo worden alle Joomla bestanden overschreven, dan weet je zeker dat het niet aan deze bestanden ligt.[/quotePost]

Ja! Hij doet het weer!
Pfff! Ik ben je eeuwig dankbaar! :p
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 10:05 #24399 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
Helaas is het toch niet goed gegaan. Bij het inloggen in de backend krijg ik een foutmelding.

class 'Joomla\Console\Application' not found.

Is daar nog wat aan te doen?

Edit: Ik lees inmiddels dat dit ook met Joomla 4 te maken kan hebben.

Edit 2: Ook bij Plugins en modules een andere fout.

Gek genoeg werken de componenten als Hikashop en Falang nog wel.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena