Artikel index verplaatsen

  • Dhr. Willem J. Steen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Treinspotter en beheerder website steenfotografie.nl
Meer
07 mrt 2022 12:57 #23852 door Dhr. Willem J. Steen
Artikel index verplaatsen werd gestart door Dhr. Willem J. Steen
Op een van mijn menu-onderdelen (Treinspotten) heb ik verschillende pagina's gemaakt. Joomla (versie 3.10.6) maakt mooi een index aan. Jammer genoeg kan ik deze (nog) niet verplaatsen. Hierdoor ben ik niet tevreden met de opmaak van deze pagina.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze index kan verplaatsen. Zodat ik mijn artikel kop bovenaan kan zetten.
Zie link
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
07 mrt 2022 15:01 #23853 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Artikel index verplaatsen
Een index via artikel bewerken neem ik aan. Kun je niet bij opties deze info rechts plaatsen van de inhoud of ergens anders.
Onderwerp is gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 mrt 2022 15:19 #23854 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Artikel index verplaatsen
Ik zie wel heel veel lege regels bovenin je artikelen. Als je die eens weghaalt?
Onderwerp is gesloten.
  • Dhr. Willem J. Steen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Treinspotter en beheerder website steenfotografie.nl
Meer
08 mrt 2022 09:14 #23855 door Dhr. Willem J. Steen
Beantwoord door Dhr. Willem J. Steen in topic Artikel index verplaatsen
Bedankt voor je reactie Youll,
De lege regels zijn om de kop van het artikel centraal te houden, zie bijlage.
Dan ziet het er helemaal niet uit.
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Dhr. Willem J. Steen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Treinspotter en beheerder website steenfotografie.nl
Meer
08 mrt 2022 09:22 #23856 door Dhr. Willem J. Steen
Beantwoord door Dhr. Willem J. Steen in topic Artikel index verplaatsen
Goede morgen Wim,
ik heb gekeken in artikel, maar kan daar niets vinden.
De artikel index wordt automatisch aangemaakt zodra je een nieuwe pagina maakt en komt dan op deze positie.
Moet wel ergens aangepast kunnen worden maar waar?
Dank je voor de reactie.
We wachten af.
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
08 mrt 2022 11:30 #23857 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Artikel index verplaatsen
Je moet in ieder geval geen spaties gebruiken, breaks of lege alinea's om text op te schuiven. Het kan wel, maar is slordig. De artikel index staat op een logische plek, maar moet ook onderaan kunnen staan, wat ook logisch is. Als dat niet met een optie is aan te passen rest een template aanpasssing, liefst met een override uiteraard.

update: Ik zag een tutorial diy op YouTube waar een headtag plugin voor nodig is of Misschien is er een extension voor zoals regular labs Quick Index

Het idee erachter is dat je de pagina linkjes verplaats naar een module die je overal kan positioneren waar je dat wil en niet je layout verstoren in het artikel zelf. Want dat vond je storend begrijp ik. Ik vind dat ook. Op deze manier heb ik ook een oplossing voor dit probleem gevonden in één van mijn andere websites en ga aan de slag met de genoemde head tag plugin.
Succes!
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 mrt 2022 20:21 #23876 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Artikel index verplaatsen
Het is één artikel met meerdere pagebreaks, daardoor krijg je die mooie index die in principe altijd netjes rechts bovenin naast de eerste alinea(s) staat.

Wanneer dit niet het gewenste gedrag is zou een categorie blog eventueel ook een optie kunnen zijn; dan zou de categorie "Treinspotten in" kunnen zijn en dat je met introteksten gaat werken. Ziet er wel anders uit natuurlijk dan een index.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Dhr. Willem J. Steen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Treinspotter en beheerder website steenfotografie.nl
Meer
10 mrt 2022 08:16 #23878 door Dhr. Willem J. Steen
Beantwoord door Dhr. Willem J. Steen in topic Artikel index verplaatsen
Goede morgen Hans,
dank je voor je reactie.
De index is inderdaad netjes en daar ben ik ook blij.
Ik zou alleen deze index IETS naar beneden willen hebben zodat de Kop van het artikel "Nederland Treinspotten" bovenaan komt te staan en daarna de index op dezelfde positie rechts.
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
10 mrt 2022 17:59 #23881 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Artikel index verplaatsen
@TF,

Wellicht is er iets te doen met CSS om te bereiken wat je wenst. Echter als ik met de rechter muistoets de CSS wil bekijken kan dit niet omdat eea is beveiligd, kan je deze beveiliging tijdelijk even uitzetten!

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 mrt 2022 07:33 #23882 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Artikel index verplaatsen
Als je de kop niet gecentreerd zet is dit wat je ongeveer kunt bereiken met enkel css
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena