Xampp offline website start niet meer op

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5368 door
Beantwoord door in topic Xampp offline website start niet meer op
Hi Leen,
sorry, stom van me, slip of the mind, je hebt geljk ik bedoelde de installation map en die is inderdaad aan het eind middels de knop verwijderd.
Daarna zou Joomla toch gewoon moeten opstarten?

John
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5363 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Xampp offline website start niet meer op
Hallo John,
Zoals @hvdmeer als opmerkte is standaard database gebruiker inderdaad leeg
tenzij je hem zelf als extra veiligheid heb ingegeven..
En dat van die Kruisjes betekent dat bij jou die service al standaard zijn geïnstalleerd bij windows en ik denk dat als jij xampp starten de service vanzelf mee op bij jou denk ik ..
Ik zelf heb dat bij mij uitgezet omdat ik meerdere soorten webservers kan draaien dus wil ik niet dat er op de achtergrond iets blijft lopen.

lvda
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5364 door
eureka mannen bedankt, dat root en leeglaten was de clu, eigenlijk stom van mij, want ik heb al heel wat Joomla's geïnstalleerd (alweer een tijdje geleden) en of je nu 1.15 of 3.4 installeert het is eigenlijk allemaal hetzelfde alleen de interface is telkens anders :-).
Alleen start de site na het weghalen van de configuration file niet op :-( ik zit weer met een verveldende melding:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5365 door Leen
Hoi John,
je schrijft dit

Alleen start de site na het weghalen van de configuration file niet op

Even voor de duidelijkheid is dit van jou poging om een nieuw joomla versie te installeren waar je tegen dat root wachtwoord aan liep ?(zo ja dan is deze installatie niet voltooid
en kan je beter gewoon dan opnieuw beginnen.
is het een oude site dan moet je niet de configuration.php weggooien maar bewerken met notepas++ of soort gelijke en dan bij
Code:
public $password = 'password';
weghalen en weer opslaan dus zo
Code:
public $password = '';
Verder weet ik niet of jou xampp altijd goed gewerkt heeft maar het kan zijn
dat je ook soms tegen bepaalde timeout instellingen aan loopt.
Dit kan je bv hier ook even bekijken misschien helpt dat een beetje
succes

lvda
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5366 door
Fijn Leen2911 dat je mij bij staat.

Inderdaad is het een totaal nieuwe installatie van 3.4.4 waarbij dat root /wachtwoord probleem voorkwam, aan het eind moet je de configuration.php weggooien en dan hoort ie op te starten met de standaard aanwezige template "beez3"
Als dat zou lukken zou ik VM gaan installeren, mijn template toevoegen en daarna bekijken of ik mijn oude data van Joomla 2.5 kan importeren denk ik.

Xampp werkt goed met een aantal andere sites die ik daar in heb gemaakt en later dus op het web online heb gezet. Alleen zijn die met een oudere versie van Joomla gemaakt. Ik wil dus nu voortaan(voorlopig) met 3.4.4 gaan werken
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5367 door Leen
Hallo John,.
Ik denk dat je je vergist met configuratie.php weggooien als een nieuwe installatie van joomla in xampp of ook in wamp goed gaat komt aan het eind van de installatie een beeld te voorschijn waar je gedraagt wordt om de installation map te verwijderen dit normaal via een knop maar soms moet dat handmatig ..
zie hier voorbeeld wamp joomla 2.8

lvda
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5371 door
mannen,
ik ben blij, het is gelukt dankzij jullie support, wat ik heb gedaan is de configuration.php in de editor geroepen en daarnaast eentje van een wel werkende site. Met een paar kleine aanpassingen deed de nieuwe installatie het nu ook. Wat er nu precies mis is gegaan tijdens de installatie begrijp ik nog niet en welke van de 4 aanpassingen (rood zie bijlage) er nu voor gezorgt hebben dat het wel werkt heb ik ook nog niet de vinger achter, maar wellicht is dit voor iemand anders ook weer hulpvaardig :-) Nu de volgende stappen!

John
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5373 door
Ik werk met het ongeëvenaarde Windows XP
XAMPP Version: 1.8.2
Conrtrol Panel Version 3.2.1

Apache 2.4.9
MySQL 5.5.36
PHP5 5.4.27
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5372 door Leen
Hallo John,
fijn dat je nu toch verder kan komen met xampp ik kan niet goed zien waar het echt verschil in zit behalve dat je nu voor mijn gevoel de ftp funktie deels heb ingevuld
Welke soort windows versie draai je ? .

lvda
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
02 okt 2015 14:39 #5362 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Xampp offline website start niet meer op
XAMPP database gebruiker heeft standaard geen wachtwoord. Dus de naam is dan root en het wachtwoord laat je leeg. Vandaar de opmerking dat er geen contact gemaakt kan worden.
Je gaat nu een lokale mySQL benaderen dus de logica/instellingen van de online server zijn niet van toepassing.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena