Migratie clubsite met template shaper_helix3

  • Frank Verlouw
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Voor de hobby knutsel ik soms een website in elkaar
Meer
20 nov 2022 16:01 #24775 door Frank Verlouw
Migratie clubsite met template shaper_helix3 werd gestart door Frank Verlouw
Goedemiddag,
Voor de kleine paardrijvereniging waar mijn zoon lid van is en waar ik in het bestuur zit, heb ik de website opgezet en beheer ik deze.
Ik ben in joomla redelijk thuis maar nu loop ik toch vast met de migratie naar joomla 4. De template is shaper_helix3. In de pre-update-check komt deze naast enkele andere extensies rood naar voren en aangezien ik vrijwel geen info kan vinden over compatibiliteit durf ik het niet aan om te migreren naar j4. Andere optie is om de boel geheel opnieuw te bouwen maar ik kijk op tegen het opnieuw instellen van met name de afbeeldingen en contactformulieren. Bovendien heb ik geen testomgeving, wel heb ik een poosje geleden xampp geinstalleerd maar dat is te gecompliceerd voor me. Ook de tijd die ik er voor nodig zou hebben, is erg schaars door lange werkweken.
Weet iemand of genoemde template j4 geschikt is of kan ik toch beter wat nieuws (laten) bouwen? Het is een vrij eenvoudige site: ruitersportheusden.nl
Alvast bedankt voor de reacties!
Discussie gesloten.
  • Frank Verlouw
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Voor de hobby knutsel ik soms een website in elkaar
Meer
20 nov 2022 16:20 #24776 door Frank Verlouw
Beantwoord door Frank Verlouw in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
Ik ben wat onduidelijk: de extensie SP-pagebuilder Lite komt volop in de genoemde pre-update-check naar voren. De andere extensie in die check is Nexevo contact. De gebruikte template is shaper_helix3.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
20 nov 2022 16:34 #24777 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
Hoi Frank,

je hebt een eenvoudige site.

De helix 3 template is geschikt voor Joomla 4 mits je de laatste versie gebruikt.

Nexevo contact extensie is niet geschikt voor Joomla 4 maar Joomla zelf heeft ook een contact formulier en misschien red je het daar ook wel mee.

Sp pagebuilder is de vraag of de litle geschikt is want ik zie dat ze nu ook een pro aanbieden.

Je kan een testomgeving op je hosting pakket zetten mits je voldoende ruimte hebt.
Een back maak je met akeeba en die plaats je in een subfolder of subdomein.

Kom je er niet uit dan kan je eventueel helpen ik stuur je in ieder geval mijn mailadres via privé bericht.

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben.

Groeten Ron :)


Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
21 nov 2022 15:12 #24778 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
Hoi,

via de mail heb ik ook nog contact met Frank.

Hij zit bij hosting partij one . com en daar heeft hij de beschikking over 1 database dus een testomgeving online wordt hem niet. Natuurlijk kan hij een upgrade doen van zijn hosting maar dat is zonde geld.

Zelfde melde hij al dat hij anders op zijn pc met xammp de upgrade gaat uitvoeren.

Off-topic: One.com gooit eind november PHP 7 eruit deze vele Joomla 3 gebruikers hebben een probleem.
Hoor nu van vele dat ze overhaast een migratie moeten doen of moeten verhuizen naar een andere hosting.

Groeten Ron

Discussie gesloten.
  • Frank Verlouw
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Voor de hobby knutsel ik soms een website in elkaar
Meer
21 nov 2022 20:07 #24779 door Frank Verlouw
Beantwoord door Frank Verlouw in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
Dank voor je samenvatting Ron.
Helaas heb ik weinig tijd om een en ander direct op te pakken, meestal werk ik eraan in het weekend. Zie het maar als vrijwilligerswerk/hobby.
Je laatste (offtopic) opmerking baart mij wel zorgen. Kan joomla 3.10 niet zonder php7?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
21 nov 2022 22:55 #24781 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
[quotePost id="24779"]Dank voor je samenvatting Ron.
Helaas heb ik weinig tijd om een en ander direct op te pakken, meestal werk ik eraan in het weekend. Zie het maar als vrijwilligerswerk/hobby.
Je laatste (offtopic) opmerking baart mij wel zorgen. Kan joomla 3.10 niet zonder php7?[/quotePost]

Graag gedaan Frank ;)

Joomla 3 werkt wel met PHP 8.0
downloads.joomla.org/technical-requirements

Maar de geïnstalleerde extensies zouden misschien niet met PHP 8 kunnen werken.

Extensies die al geschikt voor J4 zijn ook geschikt voor PHP 8 ;)

Groeten Ron :)

Discussie gesloten.
  • Frank Verlouw
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Voor de hobby knutsel ik soms een website in elkaar
Meer
27 nov 2022 14:33 #24791 door Frank Verlouw
Beantwoord door Frank Verlouw in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
Inmiddels is het gelukt om xampp werkend te krijgen. Ik heb er een lege joomla 4.2.5 op gezet zodat ik eerst wat kan exerimenteren met de door mij gewenste extensies. De backend ziet er gelikt uit, het is wel even wennen.
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
29 nov 2022 14:10 #24800 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
anders depubliceer je de form extensie Nexevo contact, of verwijder je het (dat is denk ik beter) als dit de enige extensie is die niet compatible is met de upgrade naar Joomla 4, en gebruik je het standaard formulier van joomla en zet php bij one.com op 8 om te checken of alles werkt. Dan heb je wat meer tijd om verder te werken aan je joomla 4 versie op xampp. Volgens mij kun je dan op xampp een upgrade van 3 naar 4 doen. Tenzij er nog meer extensies zijn die worden aangegeven.
Discussie gesloten.
  • Frank Verlouw
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Voor de hobby knutsel ik soms een website in elkaar
Meer
25 dec 2022 13:05 #24895 door Frank Verlouw
Beantwoord door Frank Verlouw in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
Dank voor de reacties. Ron wees me op vimexx. Daar heb ik nu een abo genomen op hosting. Inmiddels enkele subdomeinen aangemaakt en mee geëxperimenteerd. Het domein van de club laat ik vooralsnog bij one.com.

Uiteindelijk toch maar begonnen met een complete nieuwe website, wel op basis van shaper-helix omdat ik die redelijk ken.
Omdat ik op subdomeinen werk, ben ik ook steeds vrijer geworden om van alles te proberen in de nieuwe omgeving. Mocht het fout lopen, jammer dan, weer wat geleerd.

De nieuwe site heb ik nu technisch gezien al redelijk op orde. Denk dat ik de creatieve kant binnenkort onderhanden neem met een jeugdig bestuurslid erbij, die is daar duidelijk beter in dan ik.

Nu nog op zoek naar een vergelijkbaar alternatief voor Nexevo contact. Vanwege de vele mogelijkheden (invulvelden, dropdown veld, checkbox, recaptcha) werkte ik daar erg graag mee in joomla 3. Wellicht dat iemand hier een tip voor heeft. Als het even kan een gratis extensie maar een klein eenmalig bedrag vind ik ook wel overkomelijk.

Ik wil het op dezelfde wijze opzetten als onderstaande pagina:

ruitersportheusden.nl/algemene-info/lidm...ap-wijzigen-opzeggen
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
26 dec 2022 10:23 #24896 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Migratie clubsite met template shaper_helix3
Wellicht is RSForm (gratis) of RSform Pro (2 tientjes) iets voor jou

zie: www.rsjoomla.com/joomla-extensions/rsform.html

groet,

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena