Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk

  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 jun 2018 21:18 #17066 door JoopMantel
Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk werd gestart door JoopMantel
Joomla upgrade van 3.8.7 naar 3.8.8 is het probleem gestart.

Een foto opladen naar
Code:
images/2018/jan
lukt niet meer.
De foto komt terecht in de
Code:
/images/
folder.

Een andere versie van Joomla de 3.8.7, had ik eerst nog niet een upgrade gegeven naar 3.8.8, en er waren eerst geen probleem met het opladen van een foto naar de des betreffende folder. Van alles een backup gemaakt, en nadien ook die versie een upgrade gegeven naar 3.8.8. Exact het zelfde probleem deed zich direct ook voor zoals bij een eerder upgrade van een joomla.

Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
01 jun 2018 23:48 #17067 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
Hallo Joop,

1. Dit is op te lossen door via ftp naar media/media/js te navigeren.
2. En dan popup-imagemanager.js downloaden naar je pc.
3. Deze open met notepad++
4. En ga dan naar regel 180 en voeg dan een nieuwe regel toe met onderstaande code dit wordt dan regel 181
Code:
folder = folder.replace(/%2F/gi, "/");


5. Geheel opslaan en weer uploaden naar je site/server.

Als het goed is moet het dan opgelost zijn! In de volgende Joomla release wordt deze fix doorgevoerd.

Succes ermee.

Groeten Ron :)

Bron: Github
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 jun 2018 06:36 #17069 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
Beste Rondeb, hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie terug.

Ik heb alle instructies opgevolgd, die u hebt opgegeven in uw reactie. Hieronder heb ik het `zelfde` even geplaatst als code script, anders wordt ik daar weer voor afgestraft.

Gezien dat ik het heb uitgeprobeerd, maar het werkt "niet"
Code:
*/ setFolder: function (folder, asset, author) { folder = folder.replace(/%2F/gi, "/"); for (var i = 0, l = this.folderlist.length; i < l; i++) { if (folder == this.folderlist.options[i].value) { this.folderlist.selectedIndex = i; $(this.folderlist) .trigger('liszt:updated') // Mootools .trigger('chosen:updated'); // jQuery break; } }
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
02 jun 2018 08:44 #17070 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
Hallo Joop,

Vraagje lukt dat niet als je een nieuw artikel maakt via administrator zijde of via de Front zijde.
het val mij op bij 1 van eigen website's dat ik het via administrator deel niet kan en via de Front zijde
ingelogt als administrator artikel bewerken wel kan uitvoeren.


lvda
Onderwerp is gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 jun 2018 11:25 #17071 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
@Leen
OFF TOPIC

Ik kan momenteel geen update geven, gezien dat ik absoluut niet meer kan inloggen via de CP ?


Ik heb het alleen geprobeerd, via de backhand van joomla Leen en dus niet vanaf de front side. Ik kom later op dit gedeelte terug
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
02 jun 2018 14:58 #17079 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
Middag,

cache van je site en browser heb je wel opgeschoond? Zelf gebruik ik hier voor NoNumber Cachecleaner helemaal op automatisch instellen en je hebt er geen omkijken meer na.

Groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 jun 2018 15:39 #17082 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
NoNumber Cachecleaner is inderdaad installeert.

browser wordt totaal niets onthouden ook geen geschiedenis. In andere browser is dit namelijk ook het zelfde probleem dat er geen foto's in de juiste folder terecht komt. 3.3.7 had ik daar absoluut geen last van, echter na de uppgrade gaat daadwerkelijk ineens alles fout op de server met joomla.

Het mag wel apart zijn, dat als alles perfect werkt en na een upgrade ineens de stortvloed van problemen komen.

De website staat niet online, de bedoeling is namelijk om alles op de juiste manier in te delen en dat alles op seo goed staat. Ik was al aardig bezig met artikelen aan het schrijven, en toen kwam de upgrade.
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
02 jun 2018 16:03 #17084 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
Begrijp ik het goed dat het inlog probleem en dit probleem de zelfde site zijn?

En je praat over joomla 3.3.7 klopt dat? moet dat niet 3.8.7 zijn?

Wanneer je nu via FTP je configuration file download en dan
Code:
public $error_reporting = '';
Veranderd in:
Code:
public $error_reporting = 'maximum';

En daarna weer upload naar je website. Surf dan weer naar je site en kijk of je in de backend of frontend nu ook meer foutmeldingen ziet.

Groetjes Ron
Onderwerp is gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 jun 2018 16:10 #17085 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
@Rondeb#
Ach ja, ik ben al vanaf vanochtend vroeg bezig, dus een foutje met nummer.

De nieuwste versie 3.8.8, die heb ik eergisteren geïnstalleerd vanuit joomla backhand.

Klopt, het betreft hier om de zelfde website die er gewoon maar mee stopt. Was bezig met een bestand zoals hierboven door u werd aangeboden. Ik wilde toen uitproberen, dat of ik nu dan wel een foto in de juiste folder kon krijgen. Dus niet, gezien dat ik ook niet meer ineens in kon loggen.

Heb toen dit weer verwijderd
Code:
folder = folder.replace(/%2F/gi, "/");
echter het inloggen vanaf die periode lukt gewoon niet meer. Ik zal eens het stukje script uit proberen, en zien dat of er iets gebeurd. Goede tip trouwens.
Onderwerp is gesloten.
  • JoopMantel
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 jun 2018 16:55 #17086 door JoopMantel
Beantwoord door JoopMantel in topic Upload foto naar sub-folder nier meer mogelijk
@Rondeb#

Kijk nu schiet het al aardig op, even een template verwijderd, die bleek fouten te hebben. dat zal ik de andere topic zetten, anders wijken we af van het hoofdonderwerp

De eerder opgegeven script line, van u werkt niet
de foto's zet hij gewoon nog steeds neer in de hoofd folder /images/ en niet in de sub-folder dat waar ik het wil hebben.

dus dit probleem, blijft dus nog bestaan


Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena