- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7821
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
bij een eerste inspectie heb ik geen problemen kunnen ontdekken: alles werkt zoals het zou moeten werken (althans bij mij).
Misschien kan Mar nog eens kijken of ze die 2 problemen invoegen plaatjes en 'lees meer' nu nog constateert ?
Ad
Misschien kan Mar nog eens kijken of ze die 2 problemen invoegen plaatjes en 'lees meer' nu nog constateert ?
Ad
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2015 11:59 #7822
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
Wanneer je zeker weet dat de locatie goed is, dan kan het ook zijn dat de map niet de juiste rechten heeft.
Met een FTP programma kan je bij een map die wel schrijfbaar is kijken hoe de instellingen daar staan. De Read, Write, Execute rechten moeten in ieder geval op 755 staan. Daarnaast kan ook de owner en group verkeerd staan.
Zolang de tmp map niet writable is zal je waarschijnlijk problemen hebben met het uploaden van afbeeldingen, of het installeren van extensies.
Ps. Om zeker te zijn dat het pad correct is kan je een php bestandje plaatsen in de tmp map: test.php
<?php
$path = getcwd();
echo $path;
?>
Met een FTP programma kan je bij een map die wel schrijfbaar is kijken hoe de instellingen daar staan. De Read, Write, Execute rechten moeten in ieder geval op 755 staan. Daarnaast kan ook de owner en group verkeerd staan.
Zolang de tmp map niet writable is zal je waarschijnlijk problemen hebben met het uploaden van afbeeldingen, of het installeren van extensies.
Ps. Om zeker te zijn dat het pad correct is kan je een php bestandje plaatsen in de tmp map: test.php
<?php
$path = getcwd();
echo $path;
?>
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2015 11:59 #7823
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
Langzaam aan wordt ik toch wat wijzer. Ik weet nu dat die tmp niet herschrijfbaar is en dat ik daar iets aan moet doen. Ik heb in de configuration.php het pad (logs en tmp) naar vd-raad.com moeten wijzigen en als ik nu in de map logs kijk (die is wel herschrijfbaar) dan staat er behalve een index.html nog een ander bestand in die heet error.php. Kan ik die kopiëren en die in de map tmp doen?
Ik heb even gekeken en de rechten staan bij alle twee de mappen (logs en tmp) op drwxr-xr-x- (zoals eigenlijk alle mappen in mijn Joomla).
Ik weet dat ik heel dom overkom maar ik weet niet hoe ik een php file moet maken. Vroeger bouwde we een website in Microsoft Frontpages en later in Dreamweaver. Die programma's heb ik niet meer dus toen ben ik in Joomla gaan bouwen. Ik ben al enige tijd gepensioneerd en bouw geen websites meer om van te leven. Sorry.
Groetjes,
Mar
Bericht toegevoegd op 21 april 2015 om 21:22
Vorige bericht was op 21 april 2015 om 20:54
Ik heb even gekeken en de rechten staan bij alle twee de mappen (logs en tmp) op drwxr-xr-x- (zoals eigenlijk alle mappen in mijn Joomla).
Ik weet dat ik heel dom overkom maar ik weet niet hoe ik een php file moet maken. Vroeger bouwde we een website in Microsoft Frontpages en later in Dreamweaver. Die programma's heb ik niet meer dus toen ben ik in Joomla gaan bouwen. Ik ben al enige tijd gepensioneerd en bouw geen websites meer om van te leven. Sorry.
Groetjes,
Mar
Bericht toegevoegd op 21 april 2015 om 21:22
Vorige bericht was op 21 april 2015 om 20:54
De 404 melding is nu idd weg maar ik kan nog steeds geen plaatjes of pagina invoegen via de daarvoor bestemde map. Ad, als je een nieuwe pagina opent (of welke dan ook want het werkt toch niet) kun je zien dat er geen plaatjes en pagina's in gevoegd kunnen worden met de daarvoor bestemde knop. lees meer deed het wel. het gaat puur om het invoegen van plaatjes en een nieuwe pagina.adje;120835 schreef : bij een eerste inspectie heb ik geen problemen kunnen ontdekken: alles werkt zoals het zou moeten werken (althans bij mij).
Misschien kan Mar nog eens kijken of ze die 2 problemen invoegen plaatjes en 'lees meer' nu nog constateert ?
Ad
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2015 11:59 #7824
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
Klopt, ik gebruik Safari. Die knop heeft het altijd gedaan in Safari. Ik heb de hele site met die knoppen gebouwd. gek toch? Ik ga testen in Google. Ik heb firefox niet.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2015 11:59 #7825
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
Nou hahaha, Ad wat heb jij een hoge pet van mij op. Ik haal niets weg. Ik heb geen idee wat er wel en wat er niet in mag staan. Nee dat durf ik echt niet.
Nou ja, als alleen die foutmelding over blijft..... daar kan ik wel mee leven. Het niet in kunnen voegen vond ik veel erger.
Mag ik langs deze weg, alle mannen bedanken die hebben geholpen om mijn probleem op te lossen? Geweldig zijn jullie. Ik ben zo blij met jullie want wat zou ik moeten als dit forum er niet was. Toppers! ::big_smile::
Bericht toegevoegd op 22 april 2015 om 18:15
Vorige bericht was op 22 april 2015 om 17:49
Zit net te denken.... afgelopen nacht heeft mijn domein PHP 5.4 uitgerold. Kan dat ergens mee te maken hebben? Ik bedoen met het feit dat die tmp map ineens schrijfbaar is en die rare meldingen in de configuration.php?
Nou ja, als alleen die foutmelding over blijft..... daar kan ik wel mee leven. Het niet in kunnen voegen vond ik veel erger.
Mag ik langs deze weg, alle mannen bedanken die hebben geholpen om mijn probleem op te lossen? Geweldig zijn jullie. Ik ben zo blij met jullie want wat zou ik moeten als dit forum er niet was. Toppers! ::big_smile::
Bericht toegevoegd op 22 april 2015 om 18:15
Vorige bericht was op 22 april 2015 om 17:49
Zit net te denken.... afgelopen nacht heeft mijn domein PHP 5.4 uitgerold. Kan dat ergens mee te maken hebben? Ik bedoen met het feit dat die tmp map ineens schrijfbaar is en die rare meldingen in de configuration.php?
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2015 11:59 #7826
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
Ad als ik een poging waag om die teksten te verwijderen.... kan mijn site dan crashen en verdwijnen? Of kan het geen kwaad.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2015 11:59 #7827
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
OK, dan wacht ik het even af en doe nog niets. Bedankt voor alles Ad.
Groetjes,
Mar
Groetjes,
Mar
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2015 11:59 #7828
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
Behalve dat die 404 nog steeds tevoorschijn blijft komen is mijn probleem wel opgelost. Zal ik deze tread op afgehandeld en opgelost zetten? Ik heb heel veel geleerd.
Nogmaals.... iedereen onwijs bedankt. Ad, jij in het bijzonder voor het meekijken aan de achterkant.
Nogmaals.... iedereen onwijs bedankt. Ad, jij in het bijzonder voor het meekijken aan de achterkant.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 apr 2015 11:59 #7802
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
Ik heb daar echt geen kaas van gegeten dus ik heb een mailtje naar mijn provider "mijn domein" gestuurd met de vraag of zij kunnen kijken. Ze hebben het druk want vandaag beginnen ze met het uitrollen van PHP 5.4. dus.... ik wacht het even af. Bedankt Dimage. Ik hoop dat we de oplossing kunnen vinden.
Bericht toegevoegd op 20 april 2015 om 14:09
Vorige bericht was op 20 april 2015 om 12:57
Ik heb antwoord van "Mijn Domein":
"Hoi Mar,
Bedankt voor je bericht, fijn dat je even contact opneemt met deze vraag.
Ik heb in het bestand configuration.php de url toegevoegd achter livesite.
Hierdoor zou het nu goed moeten gaan, mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag van je!"
Ik ga nu even kijken. Over de database hebben ze niets gezegd. Ik had ze dat wel gevraagd en krijg nu dit antwoord. Kan het zijn dat het nu beter gaat??
Bericht toegevoegd op 20 april 2015 om 14:09
Vorige bericht was op 20 april 2015 om 12:57
Ik heb antwoord van "Mijn Domein":
"Hoi Mar,
Bedankt voor je bericht, fijn dat je even contact opneemt met deze vraag.
Ik heb in het bestand configuration.php de url toegevoegd achter livesite.
Hierdoor zou het nu goed moeten gaan, mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag van je!"
Ik ga nu even kijken. Over de database hebben ze niets gezegd. Ik had ze dat wel gevraagd en krijg nu dit antwoord. Kan het zijn dat het nu beter gaat??
Discussie gesloten.
19 apr 2015 11:59 #7794
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen
Hallo,
zet je error reporting eens aan bij algemene instellingen.
Misschien dat het dan duidelijker wordt.
De 404 pagina is de standaard pagina? of staat daar ook een foutmelding bij?
Groeten Ron
zet je error reporting eens aan bij algemene instellingen.
Misschien dat het dan duidelijker wordt.
De 404 pagina is de standaard pagina? of staat daar ook een foutmelding bij?
Groeten Ron
Discussie gesloten.