Gezocht: goed multi-bloggers programma

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
05 aug 2024 17:46 #26101 door Wim
Met zelf zoeken vind ik vooralsnog geen antwoord op deze vraag: wat is een fijn programma om meerdere personen een eigen blog te laten starten op een website?
Ik heb nu BlogFactory (van PHP Factory), maar dat werkt niet meer goed en is niet beschikbaar voor Joomla 4 of 5. Veel gebruikt is EasyBlog, maar de jongste update dateert al van bijna twee jaar geleden.
Vrijwel alle andere blogprogramma's zijn (of lijken) voor de presentatie van slechts één blog, en dat is niet wat ik zoek. Ik kan vooralsnog niks vinden dat up-to-date en robuust is.
Voorwaarde is dat derden een blog kunnen starten zónder te moeten inloggen op backend.

Iemand een goede tip?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
10 aug 2024 10:32 #26102 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Gezocht: goed multi-bloggers programma
Waarom gebruik je niet gewoon de core van joomla. Categorie per blogger en dan artikelen hangen onder de categorie(blogger). Met lastest article kun je dan een overzicht maken van laatste posts. Ik zou zeggen dat dit de reden is dat je niets kunt vinden, omdat het er eigenlijk al in zit.

Groet,
Patrick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
12 aug 2024 11:24 #26103 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Gezocht: goed multi-bloggers programma
Ik zie geen enkel bezwaar om juist Joomla als Blogger website in te zetten.
Het super grote voordeel is dat bloggers niet in de backend of Dashboard hoeven in te loggen, maar hun berichten kunnen schrijven vanaf de front-end.
Tevens biedt Joomla uitstekende mogelijkheden om content af te schermen met een fijnmazig rechtensysteem.
Als het gaat om daarna de blogs op een leuke manier te presenteren moet je op zoek naar een aantrekkelijke template. Zoek maar eens op "Magazine template" of "News" template. Een template kan je eenvoudig ook zelf bouwen met bijvoorbeeld een page builder zoals SP page-builder. Die geeft je blokken met hele fraaie vormgevingsmogelijkheden om bijvoorbeeld titel - tekst- en afbeelding op een leuke manier neer te zetten. 
Succes!

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
23 aug 2024 12:17 #26104 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Gezocht: goed multi-bloggers programma
Dank Patrick, voor deze oplossingsrichting heb ik nu gekozen.
Nu kan ik wel regelen dat bloggers (als subgroep van Publishers) alleen mogen schrijven en bewerken (alleen eigen) en publiceren. Maar ik zie niet hoe ik dat kan beperken tot alleen de categorie Blogs.

Het liefst zou ik elke individuele schrijver een eigen subcategorie toewijzen - met als voordeel dat ze bij het maken van een nieuw artikel niet hoeven te kiezen voor een (sub)categorie. En voordeel voor mij als moderator dat ze niet 'buiten hun eigen boekje' kunnen publiceren.
Al dit gedoe was nu juist fraai geregeld met het oude Blog Factory, maar dat is nu te oud.
Voor zover ik kan zien wat ACL van PWT biedt, is die individuele keuze daarmee ook niet mogelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 aug 2024 13:57 #26105 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Gezocht: goed multi-bloggers programma

Het liefst zou ik elke individuele schrijver een eigen subcategorie toewijzen

Dat kan ook gewoon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
23 aug 2024 13:58 #26106 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Gezocht: goed multi-bloggers programma
Hoe dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
23 aug 2024 21:24 #26107 door Patrick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Meer
24 aug 2024 17:25 #26109 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Gezocht: goed multi-bloggers programma
Hi Patrick,
Dit document ken ik natuurlijk al lang.
Maar ook hier zie ik niet hoe ik één specifieke gebruiker kan toewijzen aan één specifieke (sub)categorie. Ik de praktijk wil ik dit zo voor meerdere personen kunnen regelen: elk een eigen (sub)categorie.
Een gebruiker koppelen aan één artikel heeft geen zin, want het is de bedoeling dat hij/zij zelf artikelen aanmaakt.

Vooralsnog kan ik er alleen op sturen dat een gebruiker bij het maken van een artikel welbewust zijn eigen subcategorie kiest. Dat blijft toch foutgevoelig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 aug 2024 18:07 - 24 aug 2024 18:07 #26111 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Gezocht: goed multi-bloggers programma
Je moet een specifieke gebruikersgroep toewijzen aan een categorie.
Laatst bewerkt 24 aug 2024 18:07 doorYoull.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
24 aug 2024 18:20 #26112 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Gezocht: goed multi-bloggers programma
Als je de gebruikersgroepen goed instelt en toewijst kan een gebruiker alleen het recht hebben om in 1 subcategorie een artikel kan aanmaken en mag bewerken. Dat is wat jij wil en wat joomla kan. Dus maak gebruikersgroepen aan met rechten van maken en bewerken van bepaalde categorie en wijs vervolgens de juiste gebruiker aan de gebruikersgroep toe. Er komt dus een extra laag op de gebruikers te liggen in de vorm van gebruikersgroepen. ( eigenlijk wat Youll zegt 😊

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena