JInstaller: :Installeren: Kan Joomla XML instellingenbestand niet vinden

  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 feb 2017 11:01 #11671 door
ik ben extensies en het installeren en krijg deze mededeling
JInstaller: :Installeren: Kan Joomla XML instellingenbestand niet vinden

groeten
Martin
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Meer
02 feb 2017 12:24 #11675 door Martijn Maandag
Is de extensie geschikt voor de Joomla versie die je gebruikt? Je kunt ook proberen te installeren vanuit een map (extensie uitpakken in een map op de server en dan installeren).

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 feb 2017 15:18 #11676 door
ik krijg dan de zelfde fout melding, het gaat om cke editor, maar ik heb het ook bij de plugins van videowisper
Waarschuwing

JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
×
Fout

Pad heeft geen geldig pakket.
Kan geen installatiepakket vinden

bij videowisper krijg ik de foutmelding, deel is wel geinstalles en de plugins niet

. */ // No direct access defined( '_JEXEC' ) or die( 'Restricted access' ); // Require the base controller jimport('joomla.application.component.controller'); class RoomsController extends JControllerLegacy { function display() { parent::display(); } } ?>
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Meer
02 feb 2017 15:23 #11677 door Martijn Maandag
Log- en temp-map goed ingesteld bij Algemene instellingen?
Of iets met de rechten (Systeem - Systeeminformatie - Maprechten) moet op schrijfbaar staan, uitgezonderd configuration.php

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 feb 2017 17:00 #11682 door
staan standaard, rechten op 775
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 jun 2017 05:41 #13164 door Gast
Hoi Martijn, bij mij hetzelfde probleem. Bij mij ook prima rechten op schrijfbaar behalve config. Ik wil graag een updates van een oudere site rustig upgraden. Deze is nu op 3.6.4. en wil naar 3.6.5 daarna rustig door gaan naar nieuwste maar krijg steeds Jinstaller fout. Alle mogelijkheden doorlopen. Namelijk via de /tmp map met uitgepakte update pakket; check en install doet hij niet, of via upload pakket of via url web joomla.. Gewoon naar 3.7.2 knikkeren lijkt mij hier niet helemaal safe.. wat is wijsheid? Back-up is gemaakt.
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Meer
01 jun 2017 08:20 #13167 door Martijn Maandag
Hiermee kun je controleren wat het pad moet zijn naar je temp en log bestand bij de algemene instellingen: www.joomlacommunity.nl/downloads/divers/5-path-php

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 jun 2017 09:03 #13169 door Gast
Sorry, en dankje Martijn, ik heb het gedaan in public_html... en krijg nu 'Your absolute path is: ......' te zien? Onder algm. instellingen ook gechecked en de /tmp en /logs zijn de goede mapjes hetzelfde. Wat zal het nu kunnen zijn? Alvast bedankt!
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Meer
01 jun 2017 09:48 #13171 door Martijn Maandag
Volgens mij kan dit niet meer vanaf Joomla 3.5 (zie docs.joomla.org/J3.x:Updating_Joomla_(Install_Method) )
Waarom doe je geen update via Componenten - Joomla! Update? (Hier staat de gangbare methode: docs.joomla.org/J3.x:Updating_from_an_existing_version/nl )

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 jun 2017 10:26 #13174 door
Hallo Martijn
ik krijg soms nog steeds deze melding niet bij alle extensies
Kan geen XML instellingenbestand vinden

wat is daar de oorzaak van, hoe kan ik dat oplossen
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena